Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@06:45:07 GMT

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و نکات مهم در آن

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۶۵۷۱

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و نکات مهم در آن

معمولا در هر رپورتاژ آگهی این امکان وجود دارد که ۳ لینک ایجاد کنیم؛ لینک اول شما باید مهم‌ترین صفحه شما باشد. طبق تجربه اعتبار بیشتر به این صفحه منتقل میشود و لینک‌های پایین‌تر از امتیاز کمتری برخوردار میشوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب باید ابتدا به نیاز مخاطب توجه داشته باشیم، اینکه چه چیزی قرار است بعد از خواندن یک محتوا نصیب خواننده شود، اولین نکته‌ای است که در نوشتن محتوا باید به آن توجه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه نکات حائز اهمیت در نحوه نوشتن یک رپورتاژ آگهی مفید را برایتان شرح میدهیم تا بتوانید کمپین رپورتاژ آگهی خود را به بهترین شکل ممکن آماده نمایید.

 

نکات مهم در نوشتن رپورتاژ آگهی

 

طول و اندازه محتوا چقدر باشد؟

توجه به همه نکات پیرامون عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهاست، یعنی اگر میخواهید مطلبی را حول یک موضوع خاص تولید کنید باید تا میتوانید روی آن موضوع تمرکز کرده و دقیقا به همه جوانب بپردازید. اما دقت کنید که محتوا دچار گزافه‌گویی نشود و تنها هرچیزی که کاربردی است به کاربران ارائه شود.

اندازه محتوا برای اینکه بتواند در رقابت جایگاه‌ عبارات کلیدی موفق شود، بستگی به میزان محتوای تولید شده توسط رقبا دارد. اما بطور کلی میتوان محتوای زیر ۸۰ کلمه را محتوای ضعیف و محتوای نزدیک به ۲۰۰۰ کلمه را یک محتوای رقابتی دانست.

بیشتر وبمستران فکر میکنند که برای قرار گرفتن در نتایج بالای موتورهای جستجو، حتما باید تا میتوانند محتوا را طولانی‌تر کنند، اما خواندن یک محتوای طولانی و بدون ارتباط با موضوع اصلی از حوصله و وقت کاربران خارج است.

بنابراین باید محتوا را ضمن رعایت اصول نگارش، به گونه‌ای مرتبط با موضوع اصلی تولید نمود که برای کاربران جذاب باشد.

 

چگونه تیتر مناسب انتخاب کنم؟

انتخاب تیتر یا عنوان مناسب یکی از چالش‌های وبمستران است. ابتدا بهتر است به نیت کاربران و هدف آن‌ها از جستجوی عبارات مرتبط با کسب‌وکارمان آگاه باشیم. اینکه هر کاربر برای گرفتن خدمات از ما یا برای یافتن پاسخ برای سوالاتش چه چیزی را جستجو میکند مهم‌ترین عامل برای بهینه‌سازی یک محتوا است.

پس بهتر است یک کاغذ و قلم برداریم و تمام عباراتی که برای کسب‌وکار ما مهم است را لیست کنیم. هرچقدر وقت صرف پیدا کردن این عبارات کنیم، میتوانیم در آینده محتوای بیشتری برای انتشار داشته باشیم. برای پیدا کردن عبارات بیشتر میتوانیم از گوگل ترند، Kwfinder و ابزارهای مشابه استفاده کنیم.

 

چگونه لینک‌سازی کنیم؟

معمولا در هر رپورتاژ آگهی این امکان وجود دارد که ۳ لینک ایجاد کنیم، لینک اول شما باید مهم‌ترین صفحه شما باشد. طبق تجربه اعتبار بیشتر به این صفحه منتقل میشود و لینک‌های پایین‌تر از امتیاز کمتری برخوردار میشوند. باید دقت کنید که از یک رپورتاژ آگهی روی دو عبارت مختلف به یک صفحه از وبسایت لینک ندهید، چرا که کراولرهای گوگل برای اینکه زمان کمتری را صرف بازدید از رپورتاژ آگهی شما کنند به بررسی یکی از لینک‌ها بسنده میکنند و عملا امتیازی را برای لینک دوم در نظر نمیگیرند.

برای اینکه روند لینک‌سازی طبیعی‌تری داشته باشیم باید روی پیشوند و پسوندهای یک عبارت کلیدی کار کنیم، همواره به دنبال استفاده از عبارات دم بلند باشیم و تنها روی عبارت اصلی تمرکز نکنیم.

 

بصورت لایه‌ای لینکسازی کنید

یعنی به زبان ساده برای رپورتاژهای منتشر شده، رپورتاژ آگهی منتشر کنیم. اینکار سبب میشود تا ارزش لینک‌های گرفته شده از رپورتاژ آگهی بیشتر شود. زمانی که ارزش لینک‌های ورودی بیشتر شود، به رتبه‌یندی ما کمک بسزایی خواهد کرد.

برخی از وبمستران برای لینک‌سازی وارد لایه سوم و چهارم هم میشوند، اما باید گفت این مورد بهتر است زمانی اجرا شود که مشاهده کنید رقبای شما اقدام به چنین کاری کرده‌اند و نتیجه گرفته‌اند.

 

از محتوای بصری استفاده کنید

ویدیو، عکس و پادکست هر سه جزو ترندهای سئو در سال ۲۰۲۲ هستند، پس باید از آن‌ها در صفحات وبسایت و داخل رپورتاژ آگهی استفاده کنیم. محتوای اینفوگرافی یکی از بهترین راه‌های ارائه مطلب است.

شما با تولید و بکار بردن محتوای بصری و صوتی علاوه بر انتقال ساده‌تر محتوا به کاربرانتان میتوانید از سایت‌های دیگر لینک بگیرید. به این صورت که سایت‌هایی که محتوای شما را جذاب تلقی میکنند به وبسایت شما لینک میدهند.

  چه سایتی برای رپورتاژ انتخاب کنیم؟

انتخاب یک سایت مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی میتواند کمی سخت باشد، بیشتر وبمستران دوست دارند سایتی که برای رپورتاژ انتخاب می‌کنند، مرتبط با وبسایت خودشان باشد. اما در بسیاری از عبارات تعداد کمی سایت تخصصی مرتبط با موضوع وجود دارد.

بنابراین باید به سراغ سایت‌های عمومی تر رفت، پیشنهاد ما نگه داشتن سایت‌های مرتبط برای زمانی است که به صفحه نخست نتایج جستجو رسیده‌اید تا نتیجه بهتری حاصل شود.

در انتخاب وبسایت برای رپورتاژ آگهی به فاکتورهای اسپم اسکور، دامین آتوریتی، فعال بودن سایت و اعتبار آن باید دقت کنیم. باید دقت کنیم که سایت صرفا مطالب کپی منتشر نکرده باشد و تعداد مقالات وبلاگ به صورت دوره‌ای زیاد شده باشند.

 

از خودتان تعریف نکنید و حقایق را بازگو کنید

در نوشتن متن رپورتاژ آگهی اگر قصد معرفی خدمات و محصولات خود را دارید، نباید بصورت تمجیدی این کار را انجام دهید و صرفا حقایق را بیان کنید. دقت کنید که مخاطبان وبسیات‌ها از آگاهی بالایی برخوردار هستند، بطوری که اگر ما در معرفی خدماتمان بخواهیم روی صرفا نقاط قوت‌مان تمرکز کنیم، میتواند باعث عدم اعتماد مخاطبان ما شود.

  اگر قصد معرفی خود را دارید غلو نکنید

اگر رپورتاژ آگهی را برای معرفی برندتان استفاده میکنید، در نظر داشته که فقط حقایق را بگویید، از معرفی نمونه کارهای خود غافل نشوید و حتی میتوانید از کاربران خود بخواهید که نظرات خود را راجب کسب و کارتان را بیان کنند تا از آن در رپورتاژ آگهی استفاده نمایید.

 

اهداف انتشار رپورتاژ آگهی

کمپین رپورتاژ آگهی را برای اهداف مختلف میتوان در نظر گرفت.

برندینگ

میتوانید از رپورتاژ آگهی برای برندینگ شخصی و یا برندینگ یک سازمان استفاده کنید، در نظر داشته باشید که در این حالت بهتر است از سایت‌های شناخته شده و با اعتبار بیشتر استفاده نمایید.

لینک‌سازی

یکی از اصلی‌ترین دلایل انتشار رپورتاژ آگهی خرید بک لینک است که در بالا به آن بطور کامل پرداختیم.

تبلیغات

برای معرفی یک محصول یا اضافه شدن یک خدمت جدید.

پروموشن

برای ارائه توضیحات بیشتر راجب یک محصول یا خدمات.

 

کلام آخر...

اگر قصد انتشار یک رپورتاژ آگهی را دارید سعی کنید زودتر به نتیجه برسید! چرا که رقبای شما در حال تولید و انتشار محتوای مفید برای کاربرانشان هستند. اگر وقت کافی برای تولید محتوا ندارید میتوانید برای سفارش تولید محتوا به کسب‌وکارهای مطرح بازار مراجعه نمایید.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: یک رپورتاژ آگهی برای رپورتاژ لینک سازی یک محتوا مهم ترین لینک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده فیلم سینمایی فسیل : دستمزدم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان هم نبود!

نویسنده فیلم سینمایی «فسیل» گفت: در گونه کمدی شاید من جزو کسانی باشم که دستمزد مناسب‌تری دریافت می‌کنم اما این قیمتی که اعلام شده حتی به من هم تعلق نمی‌گیرد. در پروژه «فسیل» با فروش میلیاردی که داشت هم قیمت نگارش سال گذشته، به من تعلق نگرفت.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته بیانیه صنفی انجمن فیلمنامه‌نویسان خانه سینما منتشر شد که در آن علیرغم اذعان به کم بودن دستمزدهای پیشنهادی نویسندگان برای سال پیش‌رو، قیمت‌های پایه برای نگارش فیلمنامه سینمایی و تلویزیونی اعلام شد.

در این بیانیه دستمزد نوشتن یک فیلمنامه کامل سینمایی ۵۰۰ میلیون تومان و بالاترین رقم بود. دستمزد نگارش هر قسمت سریال تلویزیونی ۸۰ میلیون تومان و جالب آن‌که این رقم برای هر قسمت سریال نمایش خانگی، ۱۲۰ و ۱۵۰ میلیون تومان اعلام شده بود. به بهانه این بیانیه و ارقام اعلام شده با حمزه صالحی، نویسنده و فیلمنامه‌نویس فسیل و بسیاری از فیلم‌های کمدی چند سال اخیر به گفت‌وگو نشستیم.

صالحی در واکنش به قیمت‌ها و درصد تحقق‌ آن برای نویسندگان گفت: با توجه به اینکه رقم دستمزد برای کارگردان‌ها و بازیگرها افزایش پیدا کرده طبیعتا قیمت نوشتن فیلمنامه هم باید افزایش پیدا کند. اگر دو سال پیش قیمت نوشتن یک فیلمنامه ۷۰ میلیون تومان بود برای شرایط فعلی طبیعتا باید بیشتر باشد اما من فکر نمی‌کنم اعداد اعلامی جدید هم محقق شود.در فیلمنامه‌نویسی مجوزی نداریم و هر کس اراده کند می‌تواند فیلمنامه بنویسد

صالحی ادامه داد: واضح است که ما سازوکار درستی نداریم. در دنیا مبلغ دستمزد برای فیلمنامه‌نویس، یک درصدی از قیمت پروژه است؛ مثلا در ترکیه بین ۷ تا ۱۱ درصد پروژه را به فیلمنامه اختصاص می‌دهند اما اینجا این‌گونه نیست.

بدون سازوکار درست، ارگان‌ها و دفاتر خصوصی این ارقام را جدی نمی‌گیرند

نویسنده فیلم بخارست با بیان آن‌که با اعلام ارقام از سوی انجمن مخالف نیست، توضیح داد: من مخالف این نیستم که عدد اعلام شود اما مکانیسم اجرایی برای محقق کردن آن نداریم. باید تکلیفی به ارگان‌ها اعلام شود و دفاتر خصوصی سازوکاری داشته باشند تا ملزم شوند این عدد را رعایت کنند. تا وقتی که هیچ تکلیفی به عهده ارگان‌ها یا تهیه‌کننده نباشد با شما چانه می‌زنند و آن عدد را دریافت نمی‌کنید.در پلفترم ژانر اجتماعی اقبال بیشتری دارد اما عددی که برای دستمزد نوشتن هر اپیزود در پلتفرم‌ها هم اعلام شده احتمال خیلی ضعیفی دارد که محقق شود مگر برای پروژه های خاص و تاریخی

این نویسنده در پاسخ به اینکه چرا این اتفاق بیشتر برای نویسنده‌ها در سینما رخ می‌دهد، افزود: کارگردان باید مجوز بگیرد تا نامش به عنوان کارگردان یک اثر ثبت شود ولی در فیلمنامه‌نویسی مجوزی نداریم و هر کس اراده کند می‌تواند فیلمنامه بنویسد.

او ادامه داد: از این رو در بازار قیمت‌شکنی اتفاق می‌افتد و اگر میزان دریافتی شما عدد بالایی باشد با شما کار نمی‌کنند چراکه قیمت‌های خیلی پایین‌تری وجود دارد. قیمت را نصف می‌کنند و با یک فیلمنامه‌نویس دیگر کار می‌کنند.

نویسنده فیلم انفرادی با اشاره به نقش انجمن فیلمنامه‌نویسان گفت: در کانون فیلمنامه تعامل وجود دارد و مشکل از سوی آنها نیست. کانون باید برای ارشاد مکانیسمی تعریف کند تا این را یک تکلیف برای ارگان‌ها و دفاتر بداند. حتی نه برای سقف قیمت اما حداقل برای کف دستمزد یک عددی تعیین شود.

صالحی بیانیه منتشرشده را فاقد دسته‌بندی دانست و ادامه داد: در این بیانیه حتی آثار از نظر ژانری دسته‌بندی نشده‌اند و کسوت و سابقه نویسنده دسته بندی نشده است. مشکل اجرایی همین است که یک عدد برای تمام شرایط اعلام می‌شود؛ در صورتی که شرایط فیلمنامه اجتماعی و کمدی زمین تا آسمان فرق می‌کند.در این بیانیه حتی آثار از نظر ژانری و کسوت و سابقه نویسنده، دسته بندی نشده اند. در صورتی که شرایط فیلمنامه اجتماعی و کمدی زمین تا آسمان فرق می‌کند

وی افزود: من هم اگر فیلمنامه اجتماعی بنویسم با قیمت کمتری این کار را می‌کنم چراکه سینمای اجتماعی، سینمای حمایتی است. همه می‌دانیم که بودجه تهیه‌کننده برای چنین آثاری، مانند فیلم کمدی نیست، حتی بازیگری که برای فیلم کمدی ۳ میلیارد پیشنهاد می‌دهد برای فیلم اجتماعی با ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیون تومان هم کار می‌کند.

او با اشاره به وضعیت متفاوت در پلتفرم‌ها، دسته‌بندی دستمزدها را مهم دانست و افزود: در پلفترم، ژانر اجتماعی اقبال بیشتری دارد آنجا می‌توان این نسبت را برعکس کرد یا به هم نزدیک کرد اما عددی که برای دستمزد نوشتن هر اپیزود در پلتفرم‌ها هم اعلام شده احتمال خیلی ضعیفی دارد که محقق شود مگر برای پروژه‌های خاص و تاریخی.

فیلمنامه‌ اجتماعی با ۵۰ تا ۷۰ میلیون خرید و فروش می‌شود

نویسنده تگزاس۲ با بیان اینکه ارقام اعلام شده حتی به فیلم‌های کمدی هم تعلق نمی‌گیرد، گفت: در ژانر کمدی شاید من جزو کسانی باشم که دستمزد مناسب‌تری دریافت می‌کنم اما این قیمتی که اعلام شده حتی به من هم تعلق نمی‌گیرد. دستمزد نوشتن فیلمنامه اجتماعی خیلی از این کمتر است و در جریانم که با ۵۰ یا ۷۰ میلیون فیلمنامه اجتماعی خرید و فروش می‌شود.

صالحی در نهایت با اشاره به پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران پس از انقلاب یعنی فسیل که نوشتن فیلمنامه آن برعهده خودش بوده، گفت: در پروژه فیلم فسیل با فروش میلیاردی که داشت هم قیمت نگارش سال گذشته، به من تعلق نگرفت. من خیلی وقت است با آقای عامریان کار می‌کنم و رویه ایشان به این ترتیب است که وقتی فیلمی می‌فروشد، خودشان یک هدیه در نظر می‌گیرند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استخدام ۵ عضو یک خانواده در صداوسیما
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • بیانیه‌های سریالی سپاهان علیه پرسپولیس با یک محتوا | آفرین؛ چه دیدگاه جالبی!
  • دو روی سکه معلم بلاگری/کاهش هوش هیجانی دانش آموزان با تولید محتوا از آن‌ها
  • نویسنده فیلم سینمایی فسیل : دستمزدم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان هم نبود!
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • وضع قوانین سختگیرانه گوگل برای محتوای دیپ‌فیک
  • نقش بازاریابی محتوا در ساخت یک حضور آنلاین پرقدرت
  • دستمزدم برای فسیل کم بود